ליל שישי של חלקי – הסיירת

הרה״ג ברוך צבי גרינבוים

פרשת בלק

בלעם והרשת החברתית
למרות נסיונותיו של בלעם לקלל את ישראל, כשהוא ראה ” את ישראל שוכן לשבטיו ” כלומר ’שאין פתחיהם מכוונים זה כנגד זה – שלא יציץ אחד לתוך אוהל חבירו’ או אז, הוא משנה את דעתו, מחליט לברך ואומר; ” מה טובו אוהליך יעקב “.
מה יש בעובדה הזו שאין בעם ישראל את תכונת המציצנות – כדי לשכנע אפילו רשע כמו בלעם – לברך את עם ישראל ?
כי העובדה שכל אחד מבין שיש לו בעולם תפקיד משלו, וכל מה שיש לו נועד כדי לממש את התפקיד שהוא רק שלו, כל זה מונע את הצורך להציץ לתוך הבית של השני, כי ’כל אחד והעניינים שלו’.
כשעין רעה כמו של בלעם רואה את זה, היא בעצם ’לא רואה’ כלום, אין לה שום כח, כי כל הכח שלה לראות ולהשפיע לרעה, זה עד כמה שהאדם עצמו מפקיר את ביתו לעיניים של כולם, ונותן להם להציץ..

כמה קל היום היה לבלעם להפעיל ’עין הרע’, בעולם שבו הרשת החברתית גורמת למציצנות של כולם בכולם..
הוא היה יושב לו בביתו משועמם, מדפדף להנאתו, ועוקב ומציץ באורח חייהם של חיות הרשת ושאר אישים ’קבצני לייקים’ – שמעלים כל הזמן על המוקד של ’עין רעה’ את ביתם ומשפחתם..

יהודי שיש לו עולם פנימי משל עצמו, שום לייק לא יגרום לו אושר- הוא פשוט יהיה מיותר..

סטטוס
לשבת

ביקום מקביל, היו אלו השעות האחרונות של פוליטיקאים להגיש את הרשימות לכנסת, ולוודאות שהכסא שלהם יהיה יציב דיו. זה כבר ממש משעמם, אין לנו מה ללכת לחפש שם. העדפנו להסתובב בעולם האמיתי, מאות חברים שמתקבצים ביחד – כל קבוצה במקומה, נסייר וננסה לנשום את האווירה, ו… לטעום כמה מנות טשולנט מפנקות.

התחלנו בירושלים ברמות ב’, עד שבוע שעבר לא היה לנו מה לחפש שם. אבל השבוע, יזם חדש עם אש בעיניים, זאבי מובשוביץ, פינה את החצר שלו וערך שם לראשונה ‘ליל שישי של חלקי’. הרב יהודה פיינהנדלר מסר שיעור מרתק בגדר חובת תלמוד תורה, והחברים יצאו עם טעם של עוד. ההשתתפות היתה מרשימה במיוחד לשבוע ראשון, והנה התוצאות לפניכם. אגב, יודעי דבר מספרים שקוגל כזה לא טועמים כל יום…

רמות ב

האמת שהיה לנו קשה לזוז משם, אבל אחרי הסרטון של יחיאל רדוצקי שקרא לכל תושבי שכונת פסגת זאב להשתתף בשיעור של ‘ליל שישי’, לא יכולנו שלא להגיע. בית משפחת אייזיקס ברחוב הארבעה קידם את פנינו. נכון, סלון גדול, אבל הוא ממש לא הספיק לעשרות האנשים שהגיעו. רפאל רוטנמר, אחד המשתתפים הקבועים, פינה לנו כסא ויכולנו להתבשם משיעור מחכים במיוחד של היזם היקר, יעקב אייזיקס, מג”ש דף היומי קבוע בשכונה. וכמובן לא שכחנו לטעום מהטשולנט, שיצא טעים במיוחד בגלל האורחים…

פסגת זאב

במהירות הבזק נסענו לגבעת מרדכי, הרה”ג ר’ ברוך צבי גרינבוים, ראש ישיבת דרך ה’ ומייסד חלקי בקהילתי, אמור לדבר שם היום, וזה לא משהו שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לפספס. בסוף השיעור הצלחנו לתפוס תמונה של הרב עם היזם המסור אברהם גרינבאום.

הרה”ג ר’ ברוך צבי גרינבוים במסירת השיעור
הרב אברהם גרינבאום בתמונה עם הרב שליט”א

מגבעת מרדכי הדרומית, חתכנו צפונה לגבעת זאב. מתחילת הערב ידענו שאת גבעת זאב אנחנו לא מפספסים, רב הכותל והמקומות הקדושים – הרב שמואל רבינוביץ’ הבטיח את השתתפותו, וכל תושבי אגן האיילות מיהרו לתפוס מקום. הרב אהרן בר חיים, היזם הנכבד באזור, הרים שם הפקה שאי אפשר לפספס. כשהגענו, בדיוק הסתיימה הדרשה והתחיל הזיץ עם אמן הזמר עמנואל שולמן. חטפנו כמה דקות של נגינה ורגש, ומיהרנו לצאת.

למה מיהרנו? קבלנו קריאה דחופה להצפין לצפת הרחוקה, והשעון הולך ומתאחר. אבל לא יכולנו שלא לתת קפיצה קטנה לעיר התורה בני ברק, התחלנו במערב בני ברק בית הכנסת היכל זאב, שם נשא דברים הרב גרשון סמט בענייני הפרשה. התאכזבנו קשות שלא השאירו לנו טשולנט, אבל היה כיף לראות את כולם שם יושבים שבעים ומדושנים.. נופפנו לשלום ליזם המסור והבלתי נלאה, יצחק גנוט, ויצאנו לכיוון קרית הרצוג.

קרית הרצוג של השבוע, זה לא קרית הרצוג של שבוע שעבר. קהילה חדשה נפתחה ותופסת תאוצה מעבר למשוער. חניון של אחד החברים הפך להיות בית כנסת מכובד, וחברי הקהילה החדשה קיבלו סוף סוף את ההרגשה הקהילתית שכל כך חיכו לה. כמובן, גם ההתכנסות של ‘ליל שישי’ נערכה באותו בית כנסת. לא יכולנו לפספס את הסיפוק האדיר שהיה על פניו של היזם היקר והחרוץ דובי וינברג. יש לו על מה, בהחלט.

תמונה של בית הכנסת החדש. זה הקטן גדול יהיה

הנהג מאותת שכבר נהיה מאוחר, ועד שנגיע לצפת כבר הכל יגמר. אבל כפר סבא זה הרי ממש על הדרך, לא? ואמרו לנו שיש שם הדרכה מעשית פרקטית בהלכות שופר, לא יכולנו שלא לתת קפיצה. היזם היקר מתנאל נוגאוקר עובד ללא הפסקה, ובעיצומה של עבודה מאסיבית לטובת קמפיין למפלגת ש”ס מצא את הזמן לארגן ולהפיק אירוע ‘ליל שישי’ מוצלח ביותר.

רוב הנסיעה צפונה – כבר מאחורינו.

כשעברנו על יד העיר חיפה החלטנו לשים קפיצה לנשום מקרוב את הסיפורים האגדיים של היזם החדש והמנוסה גם יחד – דב פוקסמן. מה שחיכה לנו שם, לא יכולנו אפילו לדמיין. ציבור גדול שיושב ומעלה לדיון נושא אחר נושא בענין הימים הנוראים הקרובים ובאים, בהלכה ובאגדה, וגם הכנות פרקטיות לקראת החגים. יצאנו עם הרבה תובנות, ולא התחרטנו לרגע על הקפיצה.

משם המשכנו לרכסים, שם מחכה לנו אחת הקבוצות הגדולות של חלקי, שכבר הספיקה להתאחד עם רשת כוללי עתים, בשיתו”פ מדהים שרקם היזם האנרגטי – אבי בויאר, שמנצח על המלאכה בגאון. תפסנו תמונה טובה של הציבור יושב ומאזין, ומיהרנו לעלות בחזרה לרכב, היישר לצפת. היעד האחרון.

השעה כבר קרוב ל2.00 בלילה, לא באמת חשבנו שמישהו עדיין יחכה לנו שם. אבל כבר כשהיינו בתחתית הבנין שמענו קולות נגינה, עלינו במהירות לפני שהשכנים יקשרו בינינו לבין האירוע, ולא יכולנו לעזוב את המקום. בעדינות שאלנו את היזם החרוץ, אלי פינס, מה עם השכנים? הוא צחק ואמר, כולם כאן בסלון.. סכמנו את הסיור ואמרנו: היה שווה.

תודה לכם קוראים יקרים שהייתם אתנו בכל המסע הזה, שבוע הבא נסייר שוב במקומות אחרים, איפה שנספיק בעיצומם של ימי הרחמים והסליחות, וניפגש אתכם שוב כאן במדור.

כתיבת תגובה

מרגש: כך התכוננו ב'חלקי' סניף רחובות את יום כיפור
WhatsApp Image 2023-09-07 at 13.04.29
דף הקהילה - כ' אלול
הסיירת עברה בין הסניפים ברחבי הארץ, ולא גמרה מלהתפעל. החלטנו לשתף.