Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the sogoacc domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/chelki.co.il/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the happy-elementor-addons domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/chelki.co.il/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
לימוד אבות ובנים - חלקי

לימוד אבות ובנים

טור אורח

05/27/2023

21:18

OIP

הרה״ג ברוך צבי גרינבוים

פרשת תולדות

אבא, מי הרב שלנו ?
מה עושה יהודי כשיש לו בחיים דאגות וספקות?
מרבקה אמנו מלמדת את כולנו מה עושים.
“ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר א’כ למה זה אנוכי? – ותלך לדרוש את ה’ – כלומר, שהיא הלכה לבית מדרשו של שם לשאול מה משמעות הקושי שהיא חווה, והיא קיבלה תשובות שהניחו את דעתה, ולמרות שעשיו הוא לא בשורה כל כך ’משמחת’, אבל התמונה התבהרה – היא קיבלה משמעות לקושי..
מכאן, שכליהודי יש רב מוסמך ונגיש, שהוא יכול לשאול ולהתייעץ איתו מה ואיך לעשות באתגרי החיים – הוא יקבל ממנו כח ובהירות לעבור אותם יותר בקלות.
אז אם הבן שלך ישאל: אבא, מי הרב שלנו?
כדאי לך – גם בשבילו – שתהיה לך תשובה מרגיעה..
(חלקי בקהילתי)

סטטוס
לשבת

את המאמר השבועי, אני מבקש להקדיש הפעם לאבות שלומדים עם בניהם
בליל שבועות, ולגעת בנקודה אקטואלית לכל שבת, בוודאי לליל שבועות.
אבות רבים רוצים להשקיע בלימוד עם בניהם. הם שואלים את עצמם, כיצד
נגרום לילדנו ללמוד איתנו מתוך רצון? איך נעורר בו חשק שיחוש כמיהה
ללימוד?
נושא זה ארוך, ובהמשך הסדרה נקדיש לכך בע”ה כמה מאמרים. אך פטור
בלא כלום אי אפשר, ובמאמר זה נגדיר שלושה כללים בסיסיים:
כלל ראשון, עלינו להעניק לילד הנאה בלימוד איתנו. חשוב שהילד יסיים את
הלימוד עם טעם טוב.
כלל שני, משמעותי מאד, על האב לגרום שבנו יהיה “אקטיבי”, ולא “פסיבי”.
לשתף את הילד בלימוד, לתת לו להסביר, ולשאול מה דעתו. לעיתים במקום
לשבת עם הילד וללמוד נעדיף לשאול אותו קושיא, כדי שבאמצעותה יחזור
ויעמיק בחומר שלמד וישוב אלינו עם תירוץ, כך נוכל לחזור אתו על החומר.
כלל שלישי, חשוב לבחון למה מתחבר הילד ובכך להתמקד.
מסופר על מנהל חיידר, שהתלבט האם כדאי לקנות שטח לצורך התלמוד
תורה. התלבטות נוספת שלו הייתה, מה ניתן לעשות עם אחד מתלמידיו,
תלמיד כיתה ח’, שרצה לעזוב את התלמוד תורה.

המנהל החליט להגיע עם הילד לפגישה עם מרן הרב שך זצ”ל. את מרבית
הפגישה התכוון המנהל להקדיש לסוגיית המגרש ורק בסופה לבקש מהרב שך,
שידבר עם הילד.
כשהגיעו, הבחין הרב שך בילד וקרא לו. הוא למד אתו קרוב לשעה, עד שקיבל
התלמיד טעם בלימוד וחזר בו מרצונו לעזוב. למנהל השאיר הרב שך כמה דקות
פנויות בסוף הפגישה, ופתר מיד את בעייתו הסבוכה, בקשר למגרש.
כשסיים, אמר הרב שך למנהל: אתה חושב שהחשבונות שלך עם המגרש הם
העיקר? דע לך, שהעיקר הוא הצלחתו של הילד. ואף אנו נלמד כי עלינו לתת
לילד את ההנאה והחיבור ללימוד, שירצה ללמוד עם האב.
יהי רצון שנזכה לקבל את התורה באהבה ובשמחה.

חג שמח ושבת שלום !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כותרות

כללי

למי קראת שליח?

אקטואליה בהלכה

סכנה, כאן חולה

כללי

מסר מעולם האמת

חינוך

אבות עם בנים

אולי יעניין אותך גם

הורדה (9)
"יצאת צדיק" פרק 1
father-and-son-gcaaa63e3f_1920
אבות עם בנים
AdobeStock_218515260_Preview
כשהטשולנט מנצח את פרשת השבוע
סגור נגישות