השיר יהיה לכם כליל התקדש חג

יזמי קהילות חלקי, נערכים לקראת חג מתן תורה, ובשיח פנימי המתקיים ביניהם, הם
משתפים איש את רעהו, ברעיונות וביוזמות מנסיונם האישי, כיצד לערוך את סדרי הלילה,
איש בקהילתו. מאיר אייזנשטט, יזם קהילת חלקי בגבעה הצרפתית מציע: “אני מנסה לעשות
אבות ובנים מהשעה 10:30 עד 12:00 עם הרבה פינוקים, ואז מנסה למצוא דווקא אנשים
מהקהילה שלנו, שניים שלושה שמסוגלים לתת שיעור של 20 דקות, עם הפסקה קצרה
ביניהם.
נתי גפני מקהילת חניכי הישיבות במתתיהו, מספר: אצלנו החל מ-12 בלילה, יש לילדים
שיעור (בעזרת נשים) של חצי שעה, כל שעה עגולה, ע”י חברי הקהילה. בסיום כל שיעור
ובמהלכו, הילדים מקבלים פרסים וממתקים. בין לבין יש הפסקות בהן הם משחקים/מדברים
בחוץ, או לומדים עם האבא. כבר 8 שנים שזה עובד נהדר ורוב הילדים נשארים ערים כל
הלילה ומתרגשים לקראת זה”.
גם הרב משה שמעון אופן, מקהילת חלקי – אהבת עולם בשכונת הר נוף, מאמין בשיעורים
קצרים לאורך ליל שבועות: “בשנה שעברה ערכנו סדר לימוד של שעתיים, ואז שיעורים
קצרים ‘בסגנון TED’, דהיינו רבע שעה מתומצתת של נושא מעניין. כך הרווחנו שחברי
הקהילה המעוניינים ללמוד עם ילדיהם או לבד, עשו זאת בשעתיים הראשונות ובשעתיים
הקשות יותר היו שיעורים מתומצתים שלא צריך לעמול כדי להתרכז בהם” הוא כותב,
ומוסיף הצעה מעניינת: “בזמן ה’מת’ שבין הלימוד לתפילה קראנו מגילת רות כמנהג הר
נוף תובב”א”.
וכמו בכל שבוע, התקיימו סדרי לימוד ופעילות חברתית בקהילות ‘חלקי’ ברחבי הארץ. מצ”ב
תמונות של כמה מהן.

הרה״ג ברוך צבי גרינבוים

פרשת בלק

בלעם והרשת החברתית
למרות נסיונותיו של בלעם לקלל את ישראל, כשהוא ראה ” את ישראל שוכן לשבטיו ” כלומר ’שאין פתחיהם מכוונים זה כנגד זה – שלא יציץ אחד לתוך אוהל חבירו’ או אז, הוא משנה את דעתו, מחליט לברך ואומר; ” מה טובו אוהליך יעקב “.
מה יש בעובדה הזו שאין בעם ישראל את תכונת המציצנות – כדי לשכנע אפילו רשע כמו בלעם – לברך את עם ישראל ?
כי העובדה שכל אחד מבין שיש לו בעולם תפקיד משלו, וכל מה שיש לו נועד כדי לממש את התפקיד שהוא רק שלו, כל זה מונע את הצורך להציץ לתוך הבית של השני, כי ’כל אחד והעניינים שלו’.
כשעין רעה כמו של בלעם רואה את זה, היא בעצם ’לא רואה’ כלום, אין לה שום כח, כי כל הכח שלה לראות ולהשפיע לרעה, זה עד כמה שהאדם עצמו מפקיר את ביתו לעיניים של כולם, ונותן להם להציץ..

כמה קל היום היה לבלעם להפעיל ’עין הרע’, בעולם שבו הרשת החברתית גורמת למציצנות של כולם בכולם..
הוא היה יושב לו בביתו משועמם, מדפדף להנאתו, ועוקב ומציץ באורח חייהם של חיות הרשת ושאר אישים ’קבצני לייקים’ – שמעלים כל הזמן על המוקד של ’עין רעה’ את ביתם ומשפחתם..

יהודי שיש לו עולם פנימי משל עצמו, שום לייק לא יגרום לו אושר- הוא פשוט יהיה מיותר..

סטטוס
לשבת

מהקורה בחלקי בקהילתי

סניף נתיבות
סגור נגישות