כנס בבית מרן ראש הישיבה שליט”א

“הדרך להתחזק היא באמצעות ‘עשה לך רב'”

כינוס חיזוק מיוחד לנציגי ‘חלקי בקהילתי’ במעונו של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין שליט”א. סיקור נרחב מהמעמד

ישי הבלין

לקראת ימי החנוכה, במלאות שנה לפעילות ארגון ‘חלקי בקהילתי’, התכנסו ובאו עשרות היזמים הקהילתיים מכל רחבי הארץ ועלו למעונו של גדול הדור, מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין שליט”א, ביום רביעי שעבר, אור לכ”א כסלו, כדי לקבל עצה, ברכה והדרכה, לקראת המשך והרחבת הפעילות בעשרות המוקדים הפעילים.

חדר הלימוד הקטן בביתו של מרן התמלא עד גדותיו ביזמי ‘חלקי’, כאשר לצד מרן ראש הישיבה כיבדו את הכינוס בנוכחותם רבני הארגון: המייסד הרה”ג רבי ברוך צבי גרינבוים שליט”א, והרבנים הגאונים: הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, הדיין הרה”ג רבי יעקב פרבשטיין והרה”ג רבי אלימלך קורנפלד. את האירוע הנחה מזכיר מועצת גדולי התורה וראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין.

מרן ראש הישיבה פתח את דבריו בדברי הגמרא במסכת ברכות על ‘ארבעה דברים צריכים חיזוק’. “אדם צריך חיזוק. כך זה הטבע. בלי חיזוק האדם יורד, ועם חיזוק האדם מחזיק מעמד וגם עולה. הדרך להתחזק בדברי תורה עבור מי שעמל לפרנסתו, היא קודם כל באמצעות הוראת המשנה באבות עשה לך רב”, הסביר מרן ראש הישיבה והדגיש את החשיבות בכך שאדם עושה לו רב שאותו הוא שואל בכל עניין, והוסיף כי המדובר הוא ברב בר סמכא, בעל תורה, עם מידות טובות ויראת שמים.

בנקודה הזו חידד ראש הישיבה שהתועלת מחיבור לרב איננה רק בעולם הבא: “אדם שחי עם דרך התורה, וכל הבית מתנהל בדרך התורה, יש לו חיים מאושרים. כך היא דרכה של תורה – אשריך בעולם הזה. כשיש שייכות עם התורה אז אשריך בעולם הזה. כך המציאות, והקשר עם התורה הוא כשכל דבר נעשה על פי התורה, ולזה צריך רב בר סמכא. ב”ה, זו הדרך של הארגון ‘חלקי בקהילתי'”.

לאחר מכן בירך ראש הישיבה את כלל נציגי ‘חלקי בקהילתי’ בישועות, והוסיף הדרכה לפעילות התורנית, כך שהיא תכלול גם דברי מוסר ויראת שמים, שהרי “אם אין חכמה, אין יראה. אם אין יראה, אין חכמה”.

ראש הישיבה ציין גם את מעלתם של היזמים הקהילתיים שחושבים על מה שבוגרי הישיבות צריכים ומזכים את הרבים: “זו פעילות של זיכוי הרבים. אצל מזכי הרבים, כל המעשים הטובים שהמושפעים עושים שייכים למשפיע. זה יכול להיות כמה דורות אחרי זה, והמשפיע כבר בעולם האמת, אבל ההשפעה נמשכת ויש לו עוד ועוד זכויות. בסייעתא דשמיא, למשפיעים והמושפעים יהיו בשורות טובות”.

לאחר מכן דיבר מייסד הארגון, הרב  ברוך צבי גרינבוים, והרחיב על המטרה הגדולה של ‘חלקי’ – ליצור מקום ושייכות לעולם התורה עבור כל בוגר ישיבה. “הארגון ‘חלקי בקהילתי’ שם לעצמו מטרה לחבר ציבור גדול ויקר מבוגרי הישיבות, שיצאו אל עולם המעשה ומרגישים שהם לבד ופחות שייכים. הם פחות מרגישים שהם חלק מעולם התורה. המטרה הגדולה של ‘חלקי בקהילתי’ היא לייסד עבורם קהילות ולייסד עבורם שיעורים שבהם יהיה להם חיזוק והתקדמות חזקה מאוד בתורה ויראת שמים. שהציבור הזה לא ירגיש בצד, שהציבור הזה ירגיש שהוא חלק מעולם התורה”, פתח הרב גרינבוים.

“העניין המרכזי והיחיד של חלקי בקהילתי זה לתת לציבור הזה גב של תורה. רבנים של תורה, שיעורים של תורה שמתאימים להם, קהילות של תורה שהם ירגישו בהן שייכים ומקובלים. שהם ירגישו שאוהבים אותם ונותנים להם מה שהם צריכים בתורה ובהלכה. נמצאים כאן חלק של ציבור גדול של נציגים בכל רחבי הארץ, שכל אחד מהם שם לו למטרה להגיע לכל בוגרי הישיבות שנמצאים באזור שלו, וצריכים חיבור אישי וקשר אישי. לכל אחד מהיושבים כאן, ועוד הרבה אחרים, יש עשרות אנשים שהם חיברו לקהילות ולשיעורי תורה. באנו לכאן כדי לקבל את הברכה של מרן ראש הישיבה על המפעל הגדול הזה, וברוך השם שזכינו”.

הדובר הבא, הגרמ”ש אדלשטיין שליט”א, רב שכונת נאות יוסף בבני ברק, ציין את ימי החנוכה המתקרבים שבהם ביקשו היוונים ‘להשכיחם תורתך’, כאשר מטרת הכינוס והארגון בכלל היא לחזק את עולם התורה ולחבר אליו עוד ועוד מבוגרי הישיבות.

אחריו דיבר הרב קורנפלד שליט”א, רב קהילת הגר”א ברמת בית שמש, שציין את החשיבות שמייחס ראש הישיבה לארגון, כפי שמתבטא בזמן שהוא מקדיש לכינוס. בנוסף, הדגיש את החשיבות של כל חלק בכלל ישראל עבור הוצאת רצונו של הקב”ה אל הפועל, וממילא את החשיבות שבפעילות לחבר את כולם לבית המדרש.

לקראת וועידת ‘חלקי בקהילתי’ שתתקיים בשבוע הבא בירושלים, העניק מרן ראש הישיבה את ברכתו לכל באי הכינוס ובראשם הרב מתתיהו גינסברגר, ממייסדי הארגון וממנחי דרכו: “שיהיה סייעתא דשמיא, הבא ליטהר מסייעין אותו. מי שבא לשמוע דברי חיזוק אז הוא בא ליטהר, אז מסייעין אותו, זו גמרא מפורשת. לסייעתא דשמיא אין גבול. יש עצה טובה לבא ליטהר – ללמוד כמה דקות ביום בספרי מוסר. כמה דקות בספר מוסר שמעניין, לא ספר שמשעמם. כמה דקות בספרי מוסר מעניינים, זה הופך את הבית לבית עם אווירה מאוד נעימה. זה דבר ידוע. זו עצה טובה לכל מי שרוצה חיים מאושרים. בכל יום כמה דקות ללמוד מוסר”.

לסיום התייחס מרן ראש הישיבה לכל המבקשים להצטרף לקהילות של ‘חלקי בקהילתי’. הרב גרינבוים הסביר על הקושי של חלקם להרגיש בנוח בקהילות הקיימות, והרצון שלהם להקים להם מסגרות משלהם של שיעורי תורה, קהילות ורבנים. על כך אמר מרן ראש הישיבה: “זה נקרא הבא ליטהר, ויש על זה סייעתא דשמיא מובטחת, שיהיו להם חיים מאושרים לכל המשפחה”.

הרה״ג ברוך צבי גרינבוים

פרשת בלק

בלעם והרשת החברתית
למרות נסיונותיו של בלעם לקלל את ישראל, כשהוא ראה ” את ישראל שוכן לשבטיו ” כלומר ’שאין פתחיהם מכוונים זה כנגד זה – שלא יציץ אחד לתוך אוהל חבירו’ או אז, הוא משנה את דעתו, מחליט לברך ואומר; ” מה טובו אוהליך יעקב “.
מה יש בעובדה הזו שאין בעם ישראל את תכונת המציצנות – כדי לשכנע אפילו רשע כמו בלעם – לברך את עם ישראל ?
כי העובדה שכל אחד מבין שיש לו בעולם תפקיד משלו, וכל מה שיש לו נועד כדי לממש את התפקיד שהוא רק שלו, כל זה מונע את הצורך להציץ לתוך הבית של השני, כי ’כל אחד והעניינים שלו’.
כשעין רעה כמו של בלעם רואה את זה, היא בעצם ’לא רואה’ כלום, אין לה שום כח, כי כל הכח שלה לראות ולהשפיע לרעה, זה עד כמה שהאדם עצמו מפקיר את ביתו לעיניים של כולם, ונותן להם להציץ..

כמה קל היום היה לבלעם להפעיל ’עין הרע’, בעולם שבו הרשת החברתית גורמת למציצנות של כולם בכולם..
הוא היה יושב לו בביתו משועמם, מדפדף להנאתו, ועוקב ומציץ באורח חייהם של חיות הרשת ושאר אישים ’קבצני לייקים’ – שמעלים כל הזמן על המוקד של ’עין רעה’ את ביתם ומשפחתם..

יהודי שיש לו עולם פנימי משל עצמו, שום לייק לא יגרום לו אושר- הוא פשוט יהיה מיותר..

סטטוס
לשבת

מהקורה בחלקי בקהילתי

סניף נתיבות
סגור נגישות